چکیده

با توجه به اهمیت مدرسه به عنوان یک نظام اجتماعی و نقش آن در تربیت دینی دانش آموزان در این پژوهش تلاش شده راهکارهایی برای دستیابی به این تربیت دینی با محوريت نقش مبلغان ديني درمدارس ارائه شود، بنابراین با استفاده از روش تحقیق توصیفی با تکیه بر مبانی نظری به تحلیل و سپس نتیجه گیری پرداخته و در پایان راهکارهایی برای جلوگیری از آسیب‌های تربیت دینی در مدرسه و نقش مبلغان ديني در كاهش اين مشكلات  ارائه شده است. روش گرداوری اطلاعات به شیوه‌ی کتابخانه ای بوده است. در این پژوهش با استفاده از روش تحلیل کیفی به بررسی اطلاعات و تجزیه و تحلیل آنها بر اساس منطق و استدلال و در نهایت اظهار نظر درباره فرضیه ها پرداخته شده است. این پژوهش نشان می‌دهد که علاوه بر معلم، برنامه درسی و گروه دوستان و هم کلاسی ها مبلغان ديني هم در تربیت اعتقادی، اخلاقی و عبادی نقش مهمي دارند. عدم مبلغ ديني متخصص در مدارس عادي و خاص منجر به عدم رعایت اصول تربیتی، ناکارآمدی محتوای کتب درسی، تعارض میان آنچه در مدرسه به دانش آموز آموزش داده می‌شود با آنچه از خانواده و محیط کسب کرده، عدم هماهنگی میان کادر مدرسه و رفتارهای ضد ارزشی گروه دوستان و همکلاسی ها شده و  موجب آسیب به تربیت دینی دانش آموزان خواهد شد.

نوع فایل:ورد قابل وویرایش

تعداد صفحه:26

جهت دریافت کلیک کنید


وبلاگ آموزشی پارس نت ديني ,تربیت ,مدرسه ,مبلغان ,دانش ,دینی ,مبلغان ديني ,تربیت دینی ,دانش آموزان ,گروه دوستان ,دینی دانش منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

رادیو جوان Music breeze telephonchi مدرسه-دانش آموز-شادی دانلود سیو بازی ها تور مشهدگردی لابراتوار فرهنگ brittanykj0fdjas CaNt